I Borgerservice er de mennesker

I Borgerservice er de mennesker

MATHIAS RINALDO og CHARLOTTE MUNCH med en opfordring:

LÆSERBREV: I Hvidovre har vi privilegiet af en yderst velfungerende og dygtig Borgerservice, hvor borgerne kan få hjælp til diverse administrative opgaver. Mens vi sætter pris på den effektive service, er det også vigtigt at understrege vigtigheden af den måde, hvorpå vi kommunikerer med hinanden – især over telefonen, hvor man ikke kan se at det rent faktisk er et menneske man taler med.

Vores Borgerservice har for nylig taget et skridt i den rigtige retning ved at understrege betydningen af en velkomst hilsen som opfordrer til en respektfuld tone. Det er vi glade for hos Danmarksdemokraterne, der bakker ethundrede procent op om denne opfordring til respektfuld og venlig kommunikation. Vi mener nemlig at det er noget, vi alle bør tage til os.

Når vi ringer ind til Borgerservice, er det let at glemme, at der i den anden ende af linjen sidder mennesker, der gør deres bedste for at hjælpe os. Derfor er det essentielt, at vi behandler dem med den samme respekt og venlighed, som vi forventer at modtage. Dette er almen logik.

En god tone i vores kommunikation med Borgerservice gør ikke kun arbejdsmiljøet bedre for de ansatte, det skaber også en mere positiv oplevelse for borgerne. Det kan være afgørende for, hvor godt vi kan løse vores opgaver sammen.

Derfor opfordrer vi alle borgere i Hvidovre til at tage denne opfordring til hjerte. Lad os huske på, at et smil i stemmen eller en venlig bemærkning kan gøre en stor forskel for dem, der står klar til at hjælpe os. For vi skal ikke være i tvivl om, hvor meget de gør for os alle sammen.

Hilsen
Charlotte Munch, Folketingsmedlem for Danmarksdemokraterne Hvidovrekredsen Mathias Rinaldo, Suppleant til byrådet og aktivitetsformand for Danmarksdemokraterne i Hvidovre