I skal tilmelde jer

I skal tilmelde jer

AFFALD og GENBRUG med svar på læserbrev metalaffald

LÆSERBREV: I sidste uges avis spurgte en andelsboligforening, hvorfor de ikke fik hentet metalaffald, og om kommunen er holdt op med at hente metalaffald?
Det er vi ikke. Men vi har ændret metalordningen for etageboliger i november 2023. Det betyder, at det siden efteråret har været sådan, at viceværten/den affaldsansvarlige skal bestille afhentning af metalaffald. Når vi lavede ordningen om, var det, fordi vi ofte oplevede at køre ud til tomme beholdere, så formålet med ændringen har været at undgå overflødig kørsel. Derfor skal metalafhentning nu bestilles enten via renoweb eller ved at kontakte Affald og Genbrug.
Man er altid velkommen til at skrive eller ringe til affaldsteamet, hvis man har spørgsmål ang. sit affald. Man kan skrive på affald@hvidovre.dk eller ringe på telefon 36 39 36 39.
Der blev sendt brev ud til de affaldsansvarlige/viceværter om ændringen i oktober 2023, og det har også stået på kommunens hjemmeside hvidovre.dk/affald siden da. Vi beklager naturligvis, hvis informationen ikke er nået ud til jer.
Med venlig hilsen
Affald og Genbrug
Hvidovre Kommune