KAN ALTID KLAGE OVER AFGIFT

KAN ALTID KLAGE OVER AFGIFT

Sådan behandler kommunen klager over parkeringsafgift, skriver TINE LARTING

LÆSERDEBAT: I en tidligere udgave af avisen har en læser skrevet om sin oplevelse af klagebehandlingen i forbindelse med en parkeringsafgift udstedt af Hvidovre Kommune.

Det gør indtryk, når vi hører om borgere, som ikke føler sig godt behandlet. Vi ved, at parkeringsregler kan virke uoverskuelige – særligt når hverdagen er præget af vejarbejde som fx i forbindelse med udrulningen af fjernvarme.

Men trods det er man som bilist ansvarlig for at parkere efter Færdselsloven og de gældende regler i den enkelte kommune. Og der er en god grund til, at vi har parkeringskontrol i Hvidovre. Det har vi for at sikre tryghed, sikkerhed, tilgængelighed og overblik i trafikken. Både for de bløde trafikanter som gående børn, ældre og cyklister men også for bilisterne.

Hvis man modtager en parkeringsafgift af Hvidovre Kommune, kan man klage over afgiften via kommunens hjemmeside eller på mail til parkering@hvidovre.dk. Ved klagebehandlingen bliver parkeringsafgiften sat i bero, mens behandlingen foregår. Herefter indgår personen, som har klaget, i en partshøring om årsagen til parkeringsafgiften. Klageren har efterfølgende to uger til at kommentere partshøringen.

Herefter beslutter kommunen på baggrund af færdselsloven og de gældende regler i Hvidovre Kommune, om parkeringsafgiften skal fastholdes. Er man er uenig i kommunens endelige afgørelse, har man mulighed for at få sin klage prøvet i fogedretten. Hvis man har brug for information om parkeringsreglerne, så kan man på hvidovre.dk/parkering finde råd og vejledning til parkering i Hvidovre.

Venlig hilsen
Tine Larting,
Direktør i Hvidovre kommune

menu
menu