Service eller forretningsområde

Service eller forretningsområde

Man kan undre sig over at et butikscenter vælger at ændre parkeringskontrollen, skriver VAGN MAJLAND

LÆSERDEBAT: Nu ser det ud til skriverierne om parkeringsproblemerne ved Frihedens Butikscenter er stilnet noget af.

 Set sådan lidt udefra, kan man undre sig over at et butikscenter vælger at ændre parkeringskontrollen fra at være en service for butikker og kunder, for i stedet at gøre det til et forretningsområde. Man kan undre sig endnu mere over et parkeringsselskab, for hvem det selvfølgelig er et forretningsområde, angiveligt ikke har ansat en kommunikationsmedarbejder.

 Butikscentret kan da ikke være i tvivl om at en så markant presseomtale selvfølgelig vil betyde færre kunder til butikkerne. Parkeringskontrol ved et butikscenter bør alene have det formål at sikre parkeringspladserne primært er til rådighed for centrets kunder.

 Andre butikscentre i området kan snildt få det til at fungere. Nummerpladeaflæsning ved indkørsel og derefter forlad området indenfor den gratis tid eller betal via automat, MobilePay eller app. Ingen parkeringsvagter og høje afgifter, men derimod et mindre gebyr, hvis man kører uden at betale og regningen derfor skal sendes via E-Boks. Fair og forståelig.

 Hvad er det så for vise rådgivere, der har fundet på at anvende et gratis tidsrum, som er kortere end det der gælder for de øvrige parkeringspladser. Måske fordi det giver mulighed for en større indtjening, som kan deles mellem butikscenter og parkeringsfirma?

  

Vagn Majland

Svendebjergvej

menu
menu