BYGGESAGS-TEAMET ARBEJDER HJEMMEFRA

BYGGESAGS-TEAMET ARBEJDER HJEMMEFRA

RENE LANGHORN: - En status over vort hårdt ramte byggesagsområde:

Som alle nok har konstateret, så har vor byggesagsafdeling været hårdt ramt i 2019 og måtte lukke ned i december måned.

Der er en positiv tendens på området. Fra primo 2020 er der taget hul på langt over 100 sager, og der er sket en fremdrift i antallet af afgørelser.

Det forventes, at antallet af afventende sager (pt. ca.846) vil være bragt ned på et antal ved årsskiftet 20/21, så sagsbehandlingstiden er i nærheden af det aktuelle gennemsnit for sammenlignelige byggesager på ca. 2-3 mdr.

Der har primo januar 2020 været særligt fokus på nedbringelse af sagsbehandlingstiden på en-familiehuse.

Ovennævnte fremskridt er i kraft af, at byggesagsteamet nu er inde i en positiv udvikling på grund af at der indtil nu er ansat 4 erfarne byggesagsbehandlere yderligere.

Der er desuden ansat en midlertidig administrativ medarbejder til telefonservice, samt 2 erfarne konsulenter udefra nogle timer om ugen for at hjælpe med nedbringelse af sagsbehandlingstiden.

Og så kom Coronaen !!! - og jeg var bange for, at den positive fremgang skulle gå i stå , men nej, administrationsmedarbejderne arbejder ufortrødent og ihærdigt hjemmefra, så der er håb om at vi nok skal nå målet – tak til byggesagsteamet.

Med venlig hilsen

Formand for bygge-og planudvalget

René Langhorn ( Dansk Folkeparti)

menu
menu