To Hvidovre-lærere har skrevet årets bedste projekt

To Hvidovre-lærere har skrevet årets bedste projekt

Lærer Pi Lysemose, Holmegårdskolen i Hvidovre, og lærer Carina Larsen, Skolen på Nyelandsvej, Frederiksberg, der før sommerferien også var ansat på Holmegårdsskolen, har fået prisen for at have skrevet årets bedste Diplomprojekt indenfor lærerområdet.

Projektet, der er afleveret på Københavns Professionshøjskole, handler om elever med særlige forudsætninger i matematik og i det kommer de to lærere med bud på, hvordan dygtige elever kan udfordres i matematik, så de ikke bliver underydere.

– Et fornemt og praksisrettet projekt, hvor løsningsforslagene umiddelbart kan overføres til andre fagområder, lød dommernes vurdering om projektet.

Prisen består af et større pengebeløb, en kande fra Kähler og boggavekort fra Akademisk Forlag.

Bag uddelingen står Lærerprofession.dk, der drives af landets professionshøjskoler og fagbladet Folkeskolen i fællesskab. Udover priserne for de bedste diplomprojekter fra lærernes efteruddannelse uddeles der også priser for afslutningsprojekter fra læreruddannelsen. I år uddeles desuden en særpris til det bedste projekt, der analyserer og diskuterer grundskolens muligheder for og udfordringer med at bidrage til elevernes dannelse.

Dommerkomiteerne er uafhængige, og medlemmerne er lærere, skoleledere, skolechefer, undervisere fra læreruddannelsen og universitetsforskere. Dommerne skulle i år bedømme 53 bachelorprojekter, der er indstillet af undervisere og censorer fra alle landets læreruddannelser.

Der uddeles priser for de tre bedste diplomprojekter og for første gang i de ni år, Lærerprofession.dk har eksisteret, går alle tre priser til lærere, der har efteruddannet sig det samme sted, nemlig Københavns Professionshøjskole.

menu
menu