Nu et lysere Hvidovre…
UGENS KOMMENTAR af Niels Erik Madsen
KOMMENTAR: Der produceres masser af strøm fra vindmøllerne ved vores kyst, så det er vel helt rimeligt at og en glædelig nyhed, at Hvidovre kommune vil ofre noget af det til at gøre vores fælles byrum mere indbydende og trygt. Det er derfor med stor tilfredshed, at vi nu kan konstatere, at de første skridt i Hvidovres satsning på bedre belysning er en realitet.
Områderne ved Musikskolen (Sønderkær) på Kettegårs Alle, Åmarken Station og Avedøre Station er nu oplyst med moderne LED-belysning, der ikke alene gør det nemmere at færdes om aftenen, men også sender et vigtigt signal: Hvidovre tager trygheden alvorligt.
De 6 millioner kroner, som kommunalbestyrelsen bevilgede tilbage i 2025, er ikke bare en investering i lys, men i livskvalitet. Når mørke hjørner og stier nu er oplyst, skaber det en tryghed, der rækker ud over de fysiske rammer. Det er en investering i, at alle – uanset alder – kan bevæge sig rundt i byen med en følelse af sikkerhed. Og det er en investering i fællesskabet, for tryghed er grundlaget for, at vi tør mødes, tør bruge byens rum og tør engagere os i hinandens liv.
nem