– Ser frem til den nye udfordring

– Ser frem til den nye udfordring

Marie-Louise Jørgensen ny formand for Pædagogernes Pension

NAVNE:  På den netop afholdte ordinære generalforsamling i Pædagogernes Pension blev der gjort status over et år med stærke resultater, og samtidig kunne medlemmerne byde velkommen til en ny formand for bestyrelsen. Pr. 1. april 2026 er Hvidovres 2. viceborgmester, Marie-Louise Jørgensen (SF), tiltrådt som ny bestyrelsesformand for Pædagogernes Pension.

Marie-Louise Jørgensen, der er uddannet cand.merc. og udpeget af KL, ser frem til den nye udfordring:

– Pædagogernes Pension spiller en stor rolle for trygheden i pædagogernes arbejdsliv og pensionisttilværelse. Jeg ser meget frem til at påtage mig formandskabet og være med til at sikre et pensionsselskab, der er økonomisk robust, har stort fokus på socialt ansvarlige investeringer og samtidig er tæt forbundet med medlemmernes virkelighed, udtaler hun.

Den nye formand overtager posten på et tidspunkt, hvor Pædagogernes Pension står stærkt i pensionsbranchen. I 2025 leverede selskabet et afkast på 12,5 % for medlemmer under 56 år, hvilket bragte dem helt i toppen af branchen. Også over tre-, syv- og tiårige perioder har Pædagogernes Pension leveret branchens bedste afkast til samme medlemsgruppe, ligesom selskabet endnu en gang havde de laveste samlede omkostninger (ÅOP) i branchen.

Marie-Louise Jørgensen afløser Uffe Jensen, tidligere 2. viceborgmester i Odder Kommune, som har været bestyrelsesformand siden 2019.

 

 

red
menu
menu