VI STÅR MED SMERTEN
BRIAN FATUM om cykelstier i Hvidovre:
LÆSERDEBAT: Hvor er det godt at Christian Petersen sætter fokus på de dårlige forhold der er på mange cykelstier og ikke mindst småveje.
Stort set alle steder hvor der er blevet foretaget opgravninger for vand, gas, el, kloak og fjernvarme bliver der “reetableret” med opfyldning og asfaltering.
Problemet er bare at jorden og dermed asfalten falder sammen efter kort tid og der opstår et hul.
Disse huller er ofte i den bane hvor cyklisterne skal køre og dermed til stor gene.
Reparationerne er mangelfulde og tilbage står så hvem der nu skal betale for efterreparationen – er det entreprenøren eller kommunen?
Der burde føres mere kontrol med reparationerne ligesom det burde være muligt at stille entreprenørerne til ansvar så det ikke bliver borgerne der skal “stå med smerten”.
Brian Fatum
